MEĐUŽUPANIJSKA SMOTRA UČENIČKIH RADOVA “BIOSIGURNOST I BIOZAŠTITA”
Online predstavljanje učeničkih radova
Radovi učenika dostupni su na poveznici
Plakat u digitalnom obliku i video rad za Međužupanijsku smotru iz IV. OSNOVNE ŠKOLE VARAŽDIN, Kategorija: 5. i 6. razred
Naziv škole: IV. OSNOVNA ŠKOLA VARAŽDIN
Županija: VARAŽDINSKA ŽUPANIJA
Mjesto: VARAŽDIN
Ime i prezime učitelja/nastavnika mentora: MARJANA BORŠĆAK-SUDEC
Ime i prezime učenika, razred: LANA ADLAŠIĆ, PAULA BOSILJ, MIA KOZJAK
Dragi učenici na ovoj poveznici možete pogledati izložbu radova.
https://nkg-zagreb.hr/2022/03/15/meduzupanijska-smotra-ucenickih-radova-biosigurnost-i-biozastita/
Link za videozapis učenica naše škole
https://drive.google.com/drive/folders/1-9SoVZG7DzMWXeyx7EFq9wA0f7IDKdx8?usp=sharing
NOSITELJ je učiteljica prirode i biologije Marjana Boršćak- Sudec
U ovaj projekt su uključeni zainteresirani učenici šestih razreda.
CILJEVI ovog projekta:
– Upoznati učenike s važnošću stručnog, znanstvenog, globalnog i osobnog pristupa u sprječavanju zaraznih bolesti
– Analizirati potencijalne opasnosti biougroze i načine prevencije
– Upoznati se s opasnim uzročnicima i njihovim načinom djelovanja
– Razvijati odgovorno ponašanje prema svome i tuđem zdravlju u školi, obiteljskom domu i prirodi
– Osposobiti učenike za prosuđivanje i vrednovanje informacija u javnom medijskom prostoru
– Popularizirati znanost i istraživanje (STEM područje)
– Razvijati interes za znanost i istraživanje u STEM području kroz istraživački rad
– Razvijati suradnički odnos među učenicima, učenicima i mentorima te učenicima i roditeljima
– Razvijati i usavršavati digitalne kompetencije kroz izradu digitalnih video i audio materijala, prezentacija, dijagrama i kvizova
– Poticati i razvijati komunikacijske i prezentacijske vještine –
– Razvijati kreativne načine izražavanja – Stručno usavršavanje učitelja, nastavnika i stručnih suradnika
Biosigurnost i biozaštita (Kahoot kviz)
O PROJEKTU:
Izbijanjem pandemije virusa SARS-CoV-2 uočena je važnost dodatne edukacije učenika, učitelja, nastavnika i stručnih suradnika o navedenom problemu. Važnost promicanja vrijednosti očuvanja ljudskog zdravlja i prevencije zaraznih bolesti bio je glavni poticaj za pokretanje ovog projekta kako bi se u osnovne i srednje škole u Republici Hrvatskoj uvelo poučavanje o sadržajima vezanih uz biosigurnost i biozaštitu. Nositelji projekta su: Klinika za infektivne bolesti „Dr. Fran Mihaljević“, Zagreb, Hrvatski zavod za javno zdravstvo, Hrvatsko društvo za biosigurnost i biozaštitu u partnerstvu s OŠ Vijenac, Osijek. Projekt se provodi u osnovnim i srednjim školama u Republici Hrvatskoj. Namijenjen je kombiniranim skupinama učenika 5. i 6. razreda i 7. i 8. razreda osnovne škole te trogodišnjim i četverogodišnjim srednjim školama. Učenici zajedno sa svojim učiteljima, nastavnicima – mentorima, putem digitalne platforme, obrađuju sadržaje i svladavaju planirane ishode koji se nalaze u sklopu Kurikuluma Biosigurnost i biozaštita. Planirane ishode učenici ostvaruju kroz istraživački rad, učenje putem rješavanja problema, praktični rad, unos, obradu i analizu podataka, izradu plakata, prezentacija, sudjelovanje u raspravama, kreativno izražavanje, rješavanje kvizova i sl. Na kraju nastavne godine planirano je natjecanje učenika u stečenom znanju i vještinama te prezentacija rezultata istraživačkih radova u organizaciji Agencije za odgoj i obrazovanje. Svi scenariji Poučavanje je prilagođeno i mogućoj nastavi na daljinu.
Biosigurnost u školama – NAMJENA PROJEKTA
Osnovne škole: Projekt Biosigurnost i biozaštita je namijenjen učenicima 5. i 6. razreda te 7. i 8. razreda osnovne škole
Srednje škole: Projekt Biosigurnost i biozaštita je namijenjen učenicima od 1. – 4. razreda u četverogodišnjim školama ili od 1.- 3. razreda u trogodišnjim školama
Učitelji i nastavnici: Projekt u školi su realizirali učitelji i nastavnici Biologije ili STEM područja, stručni suradnici i dr.
Aktivnosti i metode:
– istraživačka nastava
– učenje putem rješavanja problema
– učenje putem video-materijala
– praktični rad
– unos, obrada i analiza podataka
– online učenje, rješavanje online kvizova i upitnika
– izrada grafičkih priloga (dijagrama i kartograma)
– fotografiranje svih faza projekta
– izrada plakata, prezentacija i web stranice projekta
– organizacija završne prezentacije rezultata projekta
– sudjelovanje u vrednovanju
– sudjelovanje u edukacijama i radionicama
Očekivani rezultati
– oblikovan način razmišljanja i ponašanja učenika kao odgovornih članova društva vezanih uz osobno zdravlje i zdravlje drugih ljudi
– primjena znanja o opasnim uzročnicima, prevenciji i zaštiti od istih
– razvijena ekološka svijest učenika i interes za ekologiju
– razvijen interes za istraživački rad i STEM područje
– razvijene digitalne kompetencije vezane uz programiranje, mjerenje, unos, obradu, analizu i prezentaciju podataka
– razvijen suradnički odnos učenika, mentora i roditelja
– razvijene komunikacijske i prezentacijske vještine
Stručni suradnici u projektu:
- Andreja Dorić, prof. Biologije i Kemije, učiteljica savjetnica, OŠ Darda, Darda suradnica na izradi kulikuluma i autor preporuka za ostvarivanje odgojno-obrazovnih ishoda
- Vesna Vrbošić, prof., ravnateljica OŠ Vijenac, Osijek
- Dr. sc. Ljiljana Žmak, dr. med, Hrvatski zavod za javno zdravstvo, Hrvatsko društvo za biosigurnost i biozaštitu
- Dinko Kralik, dr. vet. med., Poljoprivredna i veterinarska škola, Osijek
- Dr. sc. Ivana Pavić Šimetin, Hrvatski zavod za javno zdravstvo
- Svetlana Tomić, prof. Matematike i Fizike, OŠ Laslovo, Laslovo
- Luna Jelavić, III. gimnazija, Osijek
Tijekom provođenja pilot-projekta planirano je uključivanje više stručnjaka s biomedicinskog područja te učitelja STEM područja
Evaluacija projekta:
Evaluacija projekta provodi se tijekom svih faza projekta kako bi se poboljšala njegova uspješnost.
U evaluaciji sudjeluju svi sudionici projekta: voditelji, učitelji i nastavnici, vanjski suradnici i učenici, a provodi se putem evaluacijskih listića, upitnika, rubrika za vrednovanje i dr.
Završno vrednovanje projekta provest će se u suradnji s Agencijom za odgoj i obrazovanje
LITERATURA i edukacija:
Planirane edukacije učitelja i nastavnika u školskoj godini 2021./2022.:
- edukacija – Predstavljanje projekta ravnateljima osnovnih i srednjih škola (23. 08. 2021. – online, webinar u organizaciji Klinike za infektivne bolesti „Dr. Fran Mihaljević, Hrvatskog društva za biosigurnost i biozaštitu, Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo i Osnovne škole Vijenac)
- edukacija – Agencija za odgoj i obrazovanje – Državni stručni skup za učitelje i nastavnike – voditelje projekta u osnovnim i srednjim školama u Republici Hrvatskoj (24. i 25. 08. 2021.)
- edukacija – Agencija za odgoj i obrazovanje – Državni stručni skup za učitelje i nastavnike – voditelje projekta u osnovnim i srednjim školama u Republici Hrvatskoj (svibanj 2022.)
- edukacija – Biosigurnost u školama u organizaciji Agencija za odgoj i obrazovanje – Državni stručni skup za učitelje i nastavnike – voditelje projekta u osnovnim i srednjim školama u Republici Hrvatskoj
SMOTRA-BIOSIGURNOST I BIOZAŠTITA
Prijavili smo se za sudjelovanje na smotri Biosigurnost i biozaštita.
Na smotri učeničkih radova, u okviru projekta Biosigurnost i biozaštita, pravo sudjelovanja ima tim naše škole u kojem sudjeluju tri učenice 6. b razreda sudionica projekta pod mentorstvom učiteljice prirode Marjane Boršćak-Sudec. Iste učenice sudjeluju i na međužupanijskoj i na državnoj smotri (ako budu pozvane).
Naše učenice sudjeluju kao Školski tim
• Kategorija: 5. i 6. razred
Prijedlozi tema postera:
5. i 6. razred
• Hrana i voda-kako ih učiniti sigurnima?
• Kako spriječiti i liječiti zarazne bolesti
• Vlastiti dom kao izvor zaraze
Učenice će izrađivati poster.
Poster predstavlja rezultat istraživačkog rada na zadanu temu i radi se po uzoru na znanstvene postere. Sadržavat će uvodni dio, razradu teme, predstavljanje rezultata istraživanja i zaključak te priloge poput fotografija, dijagrama i sl. koji predstavljaju rezultate rada.
Elemente vrednovanja postera i video rad donosi Državno povjerenstvo i sastavni su dio propozicija za održavanje smotre Biosigurnost i biozaštita. Poster će biti primjeren uzrastu učenika i u skladu sa znanjima i vještima učenika.
Nakon postera izraditi će i videorad koji predstavlja snimku prezentiranja postera tj. izlaganje učenica na odabranu temu.
U radu sudjeluje šest učenika 6. b razreda IV. OSNOVNE ŠKOLE VARAŽDIN dok će školu predstavljati jedan tim od tri učenice kako je zadano u uputama.
Organizatori
Ministarstvo znanosti i obrazovanja Agencija za odgoj i obrazovanje
Klinika za infektivne bolesti „Dr. Fran Mihaljević“ Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Hrvatsko društvo za biosigurnost i biozaštitu Hrvatskog liječničkog zbora
Predsjednica Državnoga povjerenstva
mr. sc. Maja Kassa OŠ Vijenac
Vremenik smotre
Međužupanijska smotra: 15. ožujka 2022. (utorak)
Državna smotra: 11. i 12. svibnja 2022. (srijeda-četvrtak)
Škola domaćin Državne smotre Osnovna škola Vijenac, Osijek.