Produženi boravak

18. studenog – Dan sjećanja na žrtve Vukovara

Naši boravkaši prisjetili se svih hrabrih ljudi koji su dali svoju mladost, zdravlje i život za našu budućnost i slobodu. Ujedinili smo svoje snage, pričali o Vukovaru i naučili simbole Grada heroja. Mlađi boravkaši drvenim bojicama prikazali su simbol hrabrosti i nepobjedivosti – vukovarski vodotoranj. Stariji boravkaši proučili su vučedolsku golubicu i u toplo-hladnom kontrastu prikazali je pomoću uljanih pastela. Nakon što su golubice obojali pastelama, štapićima su grebali različite crte i točke – detalj s golubice. Na kraju smo simbolično “zapalili” svijeće svim žrtvama Vukovara.

Dan sjećanja na žrtvu Vukovara

Siniša Glavašević: PRIČA O GRADU

Odustajem od svih traženja pravde, istine, odustajem od pokušaja da ideale podredim vlastitom životu, odustajem od svega što sam još jučer smatrao nužnim za nekakav dobar početak, ili dobar kraj. Vjerojatno bih odustao i od sebe sama, ali ne mogu. Jer, tko će ostati ako se svi odreknemo sebe i pobjegnemo u svoj strah? Kome ostaviti grad? Tko će mi ga čuvati dok mene ne bude, dok se budem tražio po smetištima ljudskih duša, dok budem onako sam bez sebe glavinjao, ranjav i umoran, u vrućici, dok moje oči budu rasle pred osobnim porazom?

Tko će čuvati moj grad, moje prijatelje, tko će Vukovar iznijeti iz mraka?

Nema leđa jačih od mojih i vaših, i zato, ako vam nije teško, ako je u vama ostalo još mladenačkog šaputanja, pridružite se. Netko je dirao moje parkove, klupe na kojima su još urezana vaša imena, sjenu u kojoj ste istodobno i dali, i primili prvi poljubac – netko je jednostavno sve ukrao jer, kako objasniti da ni Sjene nema? Nema izloga u kojem ste se divili vlastitim radostima, nema kina u kojem ste gledali najtužniji film, vaša je prošlost jednostavno razorena i sada nemate ništa. Morate iznova graditi. Prvo svoju prošlost, tražiti svoje korijenje, zatim svoju sadašnjost, a onda, ako vam ostane snage, uložite je u budućnost. I nemojte biti sami u budućnosti. A grad, za nj ne brinite, on je sve vrijeme bio u vama. Samo skriven. Da ga krvnik ne nađe.

Grad – to ste vi.

Dan sjećanja na žrtvu Vukovara

13. studenog – Svjetski dan ljubaznosti
 Podsjetili smo se da su najvrednije stvari u životu zapravo besplatne – ljubav, briga za drugoga, prijateljstvo, zajedništvo, obitelj… Nakon zajednički  izrađenog plakata, najmlađi boravkaši izvukli su ime po jednog prijatelja te ga podsjetili zašto je poseban i baš zbog toga predivan.

Svjetski dan ljubaznosti

9. studenog – Svjetski dan izumitelja

Svake godine prisjećamo se i obilježavamo ovaj dan u spomen na sve izvanredne pojedince koji su svojim izumima poboljšali naš svakodnevni život.
Neki od ciljeva obilježavanja su stvaranje i jačanje vjere i nade u vlastite izumiteljske ideje i promjene, podsjećanje na već davno zaboravljene izumitelje i poziv na zajednički inovativni rad za našu zajedničku ljudsku budućnost.

Naši prvašići cijeli su tjedan prikupljali različiti otpad iz kućanstva. Na Svjetski dan izumitelja odlučili su se i oni okušati u izradi vlastitih izuma. Uz zabavu, reciklirali su otpadne materijale i na kraju stvorili djela na koja su jako ponosni. I mi smo!

Svjetski dan izumitelja

 

Stariji boravkaši proučavali su hrvatske izumitelje i istraživali za što sve su zaslužni upravo naši genijalci. Svaki učenik odabrao je onaj izum koji mu se najviše svidio, te na papiru crnim flomasterom u odnos stavio izum i njegova autora. Pritom je naglasak bio na čim vjernijem prikazu portreta i uporabi izuma. Radove su oživjeli vodenim bojama, te na kraju napravili malu prezentaciju svih izumitelja i njihovih postignuća.

Svjetski dan izumitelja

1. studenog – Svi sveti
2. studenog – Dušni dan

Početak studenog doba je kada se prisjećamo svih dragih osoba koje nisu više s nama. Boravkaši su odlučili prikazati dva najčešća simbola tih blagdana – cvijeće i svijeće.

Dok su prvašići izrezivanjem kolaž papira vježbali motoriku te izrađivali krizanteme i lampione, stariji boravkaši vježbali su pravilno miješanje tempere. Za prikaz svijeće uzeli su tri osnovne boje. Dodajući bijelu boju u osnovnu boju, mijenjali su joj ton.
Kako su radovi ispali? Pa, pogledajte na fotografijama!

Svi Sveti
Svi Sveti

 

31. listopada – Međunarodni dan štednje

Naše društvo se sve češće susreće sa siromaštvom. Raspolaganje novcem  jedna je od važnih kompetencija koje se stječu upravo u mlađoj dobi. Naši boravkaši napravili su prvi korak izradivši vlastite štedne kasice. Rolice od wc papira ujedno su poslužile za razvijanje svijesti o recikliranju otpada.

Prvašići su kombinirajući kolaž papir i temperu izradili prave “kasice prasice” koje su spremne “pojesti puno novca”.
Stariji boravkaši su povezivali nastavni sadržaj iz likovne kulture i matematike, pa su svoje kasice ukrasili geometrijskim likovima. Usput smo vježbali i rezati škarama, što nam još uvijek ne ide najbolje.

Mi se veselimo raznolikim aktivnostima u boravku, a vi?

Dan štednje
Dan štednje
Dan štednje

 

28. listopada – Svjetski dan animiranog filma

Današnji dan u potpunosti smo posvetili animiranom filmu. Gledali smo i komentirali različite vrste animiranih filmova. Otkrivali smo načine na koje nastaje animirani film te kako, stvarajući seriju sličica, možemo i sami stvoriti privid pokreta. Krenuli smo od jednostavnijih pokreta prema sve složenijim. Stariji boravkaši su se okušali u izradi svojeg prvog “crtanog filma”, tj. u stvaranju jednostavnih pokreta na blokiću papira. Na kraju aktivnosti, svoje radove prezentirali smo međusobno jedni drugima.

Svjetski dan animiranog filma
Svjetski dan animiranog filma

 

Listopad 2017.

Boravkaši su se ovih dana zabavljali bojanjem mandala prilagođenim djeci te na taj način vježbala spretnost i motoriku ruku, ustrajnost i preciznost u smirujućem okruženju.

Listopad

Tijekom cijelog mjeseca učenici i učiteljice sakupljali su plodove jeseni, te izradili pravu jesensku košaricu. Koristeći darove prirode učenici su razvijali svoju kreativnost i kombinatoriku, a najviše nas veseli što su gotovo sve radili timski.

Listopad

Raznoliki oblici jesenskog lišća poslužili su nam kao okviri za igru boja. Nakon što smo na papiru ocrtali obrisne linije lišća, krenuli smo otkrivati boje. Radili smo akvarelom, i to samo s tri osnovne boje – crvenom, žutom i plavom. Kada su se dvije osnovne boje stopile gdje se preklapaju listovi, na tim mjestima nastale su složene boje – narančasta, zelena i ljubičasta. Iako zadatak nije bio nimalo lak, uživali smo u zajedničkom radu i čaroliji nastajanja novih boja.

Listopad
Listopad
Listopad
Listopad

Kako je trenutni nastavni sadržaj iz prirode i društva bio vezan uz promjene u prirodi u jesen, učenici od drugog do četvrtog razreda odlučili su malo više istražiti o tome. U školskoj knjižnici pronašli su i posudili knjigu o šumi, te proučili što se događa s biljkama i životinjama u različita godišnja doba. Istraživali smo, razgovarali, opisivali i uspoređivali.
Posebnu pozornost skrenuli smo na životinje, pa smo od prije prikupljenih jesenskih plodova i lišća izradili svoje šumske životinje.

Listopad1

Prvašići su nakon posjeta knjižnici sami izabrali prekrasnu priču o Bambiju. Prvo smo ju zajedno pročitali i interpretirali, zatim pogledali animirani film i na kraju sve svoje dojmove prenijeli na papir. Zajednički smo sve prezentirali na panou.

Listopad1

 

20. listopada – Dan jabuka

Na Dan jabuka, upravo toj voćki posvetili smo cjelokupno druženje u boravku. Pričali smo o važnosti voća u prehrani, te na kraju zaključili kako je upravo jabuka vrlo važna za očuvanje zdravlja i trebali bismo ju što češće uvrstiti u svoj jelovnik. Rečeno smo vrlo brzo proveli u stvarnost – u kuhinji nas je dočekala hrpa jabuka! Nakon ručka smo se zasladili svježim voćkama, a ostatak smo ponijeli u razred i tijekom dana sve pojeli. Promatrali smo, dodirivali i opisivali smo različite vrste jabuka.
Učiteljica je ispričala bajku o jabuci koja nosi zvijezdu u sebi i učenici su bili zadivljeni kada su vidjeli da to nije samo bajka.

Dan jabuka

Nakon što smo jabuku doživjeli svim osjetilima, krenuli smo i mi na izradu svojih prvih 3D jabuka. Učiteljica nas je vodila u postupku, a učenici su sve svojim rukama vrlo jednostavno izveli. Na kraju dana, jabuke smo stavili na pano i cijeloj školi prenijeli poruku o važnosti konzumiranja „kraljice voća“.

Dan jabuka

 

18. listopada – Svjetski dan kravate

Učenici produženog boravka obilježili su i Svjetski dan kravate. Na taj dan, 18. listopada 2003. godine, izvedena je instalacija Kravate oko Arene u Puli.

Još prije nekoliko stotina godina hrvatski vojnici su bili prepoznatljivi po nošenju crvene marame oko vrata. Francuzima su se njihove marame toliko svidjele da su i oni počeli nositi marame oko vrata kao modni detalj. Oni su ih nazvali „cravate“. Kasnije su oblik kravate promijenili u onaj koji je danas nama poznatiji. Postoji mnogo načina vezanja kravate.

Spojivši znanje iz likovne kulture o točkama i crtama s tradicionalnom japanskom vještinom oblikovanja papira – origami, boravkaši su kreirali vlastite dizajne kravata.

boravak22
Listopad

 

18.-24. Rujna 2017. – Međunarodni tjedan gluhih

15. listopada – Dan bijelog štapa

No, ima ljudi koji se ne mogu ponašati kao da nisu vidjeli. Ima ljudi koji se ne mogu ponašati kao da nisu čuli. Jer oni uistinu ne vide. Uistinu ne čuju. Ne vide i ne čuju je to ne mogu. Oni žive u stalnome mraku. Ili svojim očima tek nadziru slabo i nejasno svjetlo. Obrise likova. Oni žive u postojanoj tišini. Do njih ne dopiru nikakvi zvukovi. Ili su ti zvukovi posve prigušeni i nerazgovijetni.

Stjepan Lice

Drugi tjedan druženja u boravku proveli smo u znaku Međunarodnog tjedna gluhih osoba.
Slušali smo i gledali pjesme na hrvatskom znakovnom jeziku, te dobili priliku osjetiti kako i gluhe osobe mogu uživati u glazbi. Pričali smo o kulturi gluhih osoba. Naučili smo pokazivati dvoručnu abecedu na hrvatskom znakovnom jeziku, neke jednostavne pojmove i kraće rečenice.

boravak15

Osjetili smo i kako je biti slijepa osoba te zašto se dan posvećen slijepim osobama naziva upravo „Dan bijelog štapa“. Vezali smo oči i pokušali voditi jedni druge do određenog cilja. Zavezanih očiju, dodirom smo pokušavali otkriti koji predmet se nalazi pred nama ili što nam netko „piše“ prstom po dlanu ili leđima. Shvatili smo na koje teškoće nailaze slijepe osobe i došli do zaključaka kako mi im i mi možemo pomoći u svakodnevnom životu.

Još nas čeka učenje kako komunicirati s gluhoslijepim osobama…

boravak16
boravak17
boravak18
boravak19
boravak20
boravak21

 

5. listopada – Dan učitelja

Iako je taj dan prigoda da se pokaže koliko je važan rad učitelja za sve nas, ove godine su naše učiteljice iz produženog boravka odlučile saznati nešto više. Zadatak učenicima je bio da u proizvoljnoj tehnici nacrtaju sve svoje učiteljice i učitelje onakve kakve ih pamte. Posebni naglasak trebali su staviti na detalje – dužina, oblik i boja kose, visina, stil odijevanja, boja očiju, izraz lica i na taj način omogućiti učiteljima da sami sebe prepoznaju, bez da im govore ili pišu o kome se radi. Jesmo li uspjeli što saznati? Pogledajte radove te pokušajte i vi otkriti tko su njihovi učitelji!

boravak14

 

26. rujna – Europski dan jezika

„Na taj dan slavimo jezičnu raznolikost našeg kontinenta s više od 200 europskih jezika, 24 službena jezika EU-a te oko 60 manjinskih jezika i još mnogo drugih jezika koje govore ljudi iz drugih dijelova svijeta.“

Mi smo dan obilježili učenjem pozdrava na brojnim europskim jezicima. Nakon toga, naučene riječi smo napisali na listiće i zajednički uredili pano.

boravak13

 

25. rujna – Dan za zdrave zube

Uz Dan za zdrave zube bavili smo se crtanim filmom/slikovnicom „Gric i Grec“
autora Ljubice Vranić i Saliha Isaaca.
Nakon odgledanog filma, napravili smo analizu, te izvukli poruke koje on nosi. Podsjetili smo se važnosti redovitog pranja zuba i zdrave prehrane. Izrezujući fotografije iz reklamnih letaka, odredili smo koju hranu Gric i Grec vole, a kojom ih možemo držati podalje od nas.

Dan smo zaključili izradivši ilustracije crtanog filma koje nose poruke o važnosti redovitog održavanja higijene zuba.

boravak12

 

21. rujna – Međunarodni dan mira

„Međunarodni dan mira omogućuje svim pojedincima, organizacijama i nacijama da svojim jednostavnim djelima zajednički šire poruku mira.“

boravak10

Kako smo se još međusobno upoznavali, Dan mira obilježili smo različitim aktivnostima i usmenim prenošenjem poruka mira jedni drugima. Zatim smo u grupama prstima simbolično „ostavljali otiske“ u boji, te tako obojali naš planet Zemlju. Osim otisaka prstiju, ocrtavajući i izrezujući tlocrte naših dlanova pružili smo i svoje ruke i ponudili mir svim ljudima ove planete.

boravak11


Jesen je obojila školu

Jesen nije samo godišnje doba koje pamtimo po početku nove školske godine. Jesen je posebno doba godine. To je vrijeme kada plavo nebo, sunčani dani i prohladne noći polako oboje lišće mnoštvom nijansi žute, narančaste i crvene boje. Voćnjaci, vrtovi i polja puni su zrelih i slasnih plodova.

Topli, sunčani dani omogućavaju nam da uživamo na školskom dvorištu. Upoznajemo se, igramo i učimo na svježem zraku. Uživamo u ljepotama jeseni!

boravak1

boravak2

Dosadno kišno vrijeme pokušali smo otjerati veselim jesenskim čestitkama i raznobojnim kišobranima. I uspjeli smo! Veselimo se svakoj novoj „rundi“ dobro nam znanih igara poput „Graničara“ ili učenju nekih dosad nam nepoznatih tradicijskih igara poput igre „Šuturli“. Školskim dvorištem ori se smijeh i dječje veselje, a atmosfera često ponese i naše učiteljice, pa zaigraju s nama.

boravak3

boravak4

boravak5

boravak6

Nakon dugog kišnog tjedna, kao i u šumi, u našoj školi izrasle su gljive. I to ne obične gljive, već one otrovne gljive muhare. Podsjetili smo se već nam poznate „Molbe gljive muhare“ i pričali smo o vrstama gljiva. Saznali smo koje gljive smijemo brati i što učiniti kada naiđemo na neku nepoznatu vrstu gljive.

Proučavali smo i šumsko lišće, njihov oblik, boju i strukturu. Sva saznanja prenijeli smo na papir i pridružili muharama. Nadamo se da vam se sviđa naš mali šumski kutak.

boravak7

boravak8


Dani kruha – Dani zahvalnosti za plodove zemlje

 

HVALA

Iz zemlje se biljke viju,
Na suncu nam one zriju.
Drago Sunce, zemljo draga,
Hvala Vam za Vaša blaga!

 

Dok su se po školi cijeli tjedan širili mirisi friško pečenog kruha i peciva, naši boravkaši bavili su se crtama po toku, karakteru i značenju.

Prvašići su prikazali bundeve u tehnici akvarel i crni flomaster. Stariji boravkaši proučavali kukuruz i pomoću olovke pokušali istaknuti kontrast u građi klipa i komušine.

boravak9


 

Ostala zbivanja uskoro….

 

 

 

 


Produženi boravak je produženi dnevni rad nakon redovite prijepodnevne nastave, kada djeca nakon nastave ne odlaze kući, nego ostaju u školi s učiteljicom razredne nastave. U vrijeme produženog boravka učenici svladavaju nastavni programa, imaju organizirano vrijeme za odmor i igru, tople obroke, borave na svježem zraku. Učiteljice za njih osmišljavaju kreativno provođenje vremena. Produženi boravak nije, dakle, samo učenje i ponavljanje, te pisanje domaće zadaće, nego povezuje učenje, igru i rad, a učitelji razredne nastave koji rade u produženom boravku, svojim radom potiču i pomažu učenicima.